Mijnfietstrainer biedt meerdere trainingsgroepenen (niveau’s) zodat we per groep een heel passend programma kunnen bieden waar iedereen zich in thuis voelt. Je hebt de gezelligheid van de groep, maar je komt ook individueel aan je trekken.

De trainers zijn opgeleid, hebben veel fiets- en begeleidingservaring in het wielrennen en triathlon. De kernwaarden persoonlijk, progressie, plezier vormen een rode draad in de trainingen. We zijn er voor de (sportieve) recreatieve fietser die wat wilt.

  • Persoonlijk: wij willen jou helpen met jouw fietsdoel, voor de een is dat misschien het verbeteren van zijn / haar fietstechiek (bijvoorbeeld de bochtentechniek), voor de ander wellicht het verbeteren van zijn uithouding. Binnen de groep is daar alle ruimte voor
  • Progressie: het mooiste compliment voor ons is als jij na een paar weken zegt ‘zo ik ben een stuk sterker geworden’, of ‘ik voel me een stuk zekerder in de afdaling’. Daar gaan wij voor.
  • Plezier: de basis in training geven. Natuurlijk gaan we zweten en leren, maar we maken ook veel (fiets)lol met elkaar. In de reguliere trainingen, maar ook door het aanbieden van social rides, fietsreizen en gezamnelijke toertochten.

Niveau 2-3 lichtgevorderd tot gevorderde groep: mixed groep van dames en heren

Dit is de basis groep. Je hebt al enige jaren fietservaring, je beschikt over een redelijk tot goede basisconditie en maakt in de zomer ook wel eens langere fietstochten (60-100 km). De kruis snelheid op het vlakke ligt tussen de 26-28 km/uur.

Trainingsdoelen: het verbeteren van de fietstechniek, vertrouwd rijden in een groep, het klimmen en het dalen en het verbeteren van je fietsconditie.

Avond: maandag

Niveau 3 gevorderde groep: dames groep

Deze groep heeft ruime ervaring op de racefiets, je hebt een goeie basisconditie en je rijdt langere afstanden in de zomer (80 – 125 km). De kruis snelheid op het vlakke ligt tussen de 27-30 km/uur.

Trainingsdoelen: het verbeteren van de stuurtechniek, vlot rijden in een groep, het klimmen en het dalen, het verbeteren van je fietsconditie, extra trainings tips en opdrachten voor jouw persoonlijke fietsdoel.

Avond: woensdag

NB: in 2020 komt er geen aparte Heren 3 groep, deze zal opgaan in niveau Heren 3-4 of in groep Heren / Dames mixed 2-3 afhankelijk van het niveau wat het best bij jou past.

Niveau 3-4 gevorderd tot vergevorderde groep: aparte dames en heren groep

Deze groep heeft ruime tot zeer ruime ervaring op de racefiets, je hebt een bovengemiddelde basisconditie en je wilt graag op hogere intensiteiten trainen. Je rijdt langere afstanden, toertochten of cyclo’s (125+ km). De kruis snelheid op het vlakke ligt tussen de 28-32 (dames) en 30-34 (heren) km/uur.

Trainingsdoelen: het verbeteren van de fiets- en traptechniek, compact rijden in een groep (of waaiers), verbetering van klimkracht, het verbeteren van je fietsconditie en snelheid, extra trainings tips en opdrachten voor jouw persoonlijke fietsdoel.

Avond: dinsdag (dames) en donderdag (heren)